2018年12月22日

イーサリアム開発のウォークスルー(9)


The require function is a special error-handling function within Solidity that will revert changes if a condition is not met. In our example, if the variable wrestler2 equals the 0x0 address (the equivalent of 0 for addresses), we can proceed, if the address wrestler2 is different from the 0x0 address, it means that a player has already registered as an opponent, and therefore, we will refuse new registrations.
修復関数はもし条件が満たされないなら変更を逆戻りするであろうソリディティ内の特別な誤り処理関数です。 我々の例で、もし可変的な wrestler2 が0x0 番地に匹敵するなら(アドレスのために0の相当の)、我々は進むことができ、もし番地 wrestler2 が 0x0 番地と異なっているなら、それはプレーヤーがすでに相手方として登録したことを意味し、そのために、我々は新しい登録を拒絶するであろう.

Again, “msg.sender” is the address of the account that called the function, and we emit an event that signals the start of the wrestling.
再び、「msg.sender」は関数を呼んだアカウントの番地で、我々はレスリングのスタートを示す事象を発します。

Now, every wrestler will call a function, “wrestle()”, putting in money. And if both have played, we see if one of them has won (our rule w4s that one of them have to put in double the cash of the other one). The “payable” keyword means that the function can receive money, if it isn’t set, the function will not accept ether. The “msg.value” is the amount of ether that was sent to the contract.
今、金を投入してすべてのレスラーが関数、「レッスル()」と呼びます。 そしてもし両方ともがプレーしたなら、我々は彼らの1人が勝ったかどうか見ます(我々のルールw4は彼らの1人が他のものの現金の2倍を述べなければならないということでした)。 「支払うべき」というキーワードは関数がお金を受け取ることができることを意味します、もしそれがセットされないなら、関数はイーサを受け入れないでしょう。 「msg.value」は契約に送られたイーサの額です。

We then add the endOfGame(), and endOfRound() functions. The “internal” keyword is the same as private, the only difference is that internal functions could be inherited by other contracts(since Solidity is similar to other object-oriented languages), while private functions cannot be inherited.
我々はそれから endOfGame () を加えます、そして endOfRound () が機能します。 「内部」必要語は私的であると同じです、(ソリディティが他のオブジェクト指向言語に類似していますから)、唯一の不一致は内部の機能が他の契約によって継承されることができたということです、他方個人の職務が継承されることができません。

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posted by 平成アフィリエイトへの挑戦 at 14:40| 千葉 ☔| Comment(0) | イーサリアム | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

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